ردت المذيعة ياسمين عز، بشكل غير مباشر، على حملة الانتقادات التي تعرضت لها خلال الأيام الماضية، بعد إعادة نشر صورها القديمة من أحد البرامج، والحديث عن تغير ملامحها وإجرائها لعمليات التجميل من عدمه.

وتحدثت ياسمين عز خلال تقديم حلقة اليوم من برنامج “كلام الناس” عبر قناة MBC مصر، عن حملات السوشيال ميديا التي تستهدف الأشخاص.

وقالت: “في ناس بقوا سايبين أشغالهم ومشاكلهم وعيالهم وأجوازهم ومكرسين حياتهم كلها لمتابعة مين عمل follow لمين، ومين عمل unfollow لمين”.

 

وأضافت ياسمين عز: “بيطلع كلام زي دول هيتجوزوا هيتطلقوا، كالعادة بقول لكم سيبوا الناس في حالها، اللي يعمل متابعة براحته، واللي يعمل عدم متابعة براحته، وخليك في حاجتك”.

وتابعت: “حاجة غريبة جدا زيها زي التسريبات والصور، اللي يقولك تنشر لأول مرة وشاهد قبل الحذف، وتدخل تشوف التسريبات تلاقيها سكرين شوت من فيديوهات قديمة متاحة وموجودة بقى لها سنين على يوتيوب”.

وأكدت ياسمين عز: “مجرد ما تعمل بحث عن الاسم، وبفخامة الاسم بتظهر لك عادي جدا ومتاحة للجميع وببلاش، لا هو سر ولا انفراد ولا تسريبات ولا أي حاجة، ولا هي فيديوهات محجوبة ومتشفرة”.

وسخرت “عز” قائلة وفقا لما ورد في الفن: “القصة لا تستدعي أساسا كل الزيطة والحفلة، وهنا يحضرني المثل، اللي ماتعرفش ترقص تقول الأرض معووجة، فهمتوا؟”.