انتشار دعوات لمقاطعة محمد رمضان بعد ظهوره مع إسرائيليين

دعوات من المقاطعة بدأت تجتاج مواقع التواصل الإجتماعي “فيس بوك” و”تويتر” بعد ساعات قليلة على انتشار صورة الفنان محمد رمضان مع كل من الممثل الإسرائيلي إيلاد تسلا، والمطرب عومير آدام، ولاعب كرة القدم الإسرائيلي ضياء سبع.
هاني عزب الناقد الفني علق على واقعة ظهور محمد رمضان مع المطرب الإسرائيلي قائلا: “للأسف مبررات سخيفة ولا تليق بشخص مُدعي إنه نمبر 1 ووضح حالة الجهل الكبيرة اللي بيعاني منها.
وأضاف: “تبرير رمضان بأنه مش هيسأل أي حد عن هويته قبل التصوير معاه يدل على الجهل، كان ممكن تعتذر عن انتشار الصور بدل من المكابرة والتبرير السخيف.
وتابع: “طول الوقت محمد رمضان مُدعي إنك مثقف وانك واعي وفي الآخر تقول مش عارف مين اللي معاك فده يدل على الجهل، الصورة كانت في حفلة خاصة وده واضح من تواجد أكتر من شخص إسرائيلي في الحفل ومعاك إعلامي إماراتي ولو مكنش قالك الحقيقة وضحك عليك فده بسبب جهلك”.

وأوضح: “عادة يا محمد يا رمضان وانت بتتصور مع الفانز بتعمل بصوباعك رقم 1 مش بتحضنهم الحضن للناس اللي نعرفهم، صورك مع الإسرائليين نقطة سودة في مشوارك الفني ولا تغتفر ولا تُنسي مع مرور الوقت.
واختتم الناقد الفنى تعليقه: “صحيح نسيت أقولك مبروك على الإقامة الذهبية في دبي والرخصة والعربية وكل الهدايا”.
بينما جاءت ردود السوشيال ميديا غاضبة من الفنان المصري محمد رمضان، وكتبت ماجدة محمد: “لعنة أطفال بحر البقر ستلاحقك”.
وقال عمر صلاح: “احنا زي مخلينا محمد رمضان فوق نخليه فالأرض وملوش لازمه”، وقال محمود عبد الرحمن: “ياعم نقابة إيه اللي هتحقق في الموضوع دا أشرف زكي بيقول الصورة تركيب”.

المصدر…القاهرة 24

اترك تعليقًا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

eXTReMe Tracker